Välkomna till min blogg

Sawadee krup

Då var det äntligen dax att återigen åka till Thailand.
Följ oss här på Sportdykare.com.

Koh maak

Thailand 2014Posted by Tony Pettersson Mon, December 08, 2014 06:45:46
Hej igen allihopa, nu är vi äntligen framme på Koh maak. Flygresan gick bra och vi landa igår vid 6 tiden. Nu är det lata dagar på koh maak som gäller. I skrivandets stund ligger vi och slappar vid poolen med en kall och god chang.smiley Lägger upp lite bilder senare under dagen..

• Comments(3)//www.sportdykare.com/#post79

Nu drar det ihop sig

Thailand 2014Posted by Tony Pettersson Wed, December 03, 2014 23:55:58
Nu sitter vi här återigen någon dag innan det är dax att åka ner igen. Det ska verkligen bli härligt att få komma ner. 3,5 år sen sist. Men klart har ju kommit lite goda ting i mellan, för denna gången kommer ju vår kära dotter Vilma med. 2 days left and count down!!! Glöm inte att skriva lite glada till rop när ni besöker vår sida ändå smileysmiley

• Comments(3)//www.sportdykare.com/#post78

Koh Samet

Thailand 2011Posted by Tony Pettersson Thu, July 21, 2011 19:32:07
Hej igen,

Nu har vi varit på Koh Samet några dagar. Det är en riktigt härlig ö att vara på. Den är mycket mindre än Koh Chang och man får lite mer ö- känsla här tycker jag. Stränderna här är nästan finare än i Phuket med kritvit sand smiley.
Första dagen så var vi på stranden hela dagen, vi bada och fick Thaimassage. Igår var vi ute med speedboat hela dagen, vi snorkla och besökte några mindre öar.

Vi bor på Le Blanc samed resort, lite dyrare ställe men med mycket fina bungalows nära stranden.

Imorgon ska vi upp tidigt och åka mot Bangkok och Khaosan road för att övernatta en natt sen tar vi flyget till Ubon ratchathani och vidare till byn, Khun han.

Lägger upp några bilder ifrån Koh Samet:

• Comments(3)//www.sportdykare.com/#post64

Thors place

Thailand 2011Posted by Tony Pettersson Thu, July 21, 2011 18:54:20
Hej igen,

När vi bodde på Koh Chang åt vi ofta på Thors place som låg precis sidan om Alina resort. Det var mycket god mat där både västerländsk och thaimat, skön musik och havsutsikt. Detta stället måste ni absolut besöka om ni besöker Koh Chang. Mao som var chefen på stället var mycket trevlig och mån om sina gäster.

Thank you Mao for youre hospitality and great food smiley.

Lägger upp några bilder på Thos place och vårat rum med havsutsikt de sista nätterna där, vårat rum ser ni uppe till höger bakom thai flaggan och Thors place ligger där nere till vänster. Vi somnade till bruset ifrån havet varje natt där smiley.

• Comments(0)//www.sportdykare.com/#post63

En härlig ö- Koh Chang

Thailand 2011Posted by Tony Pettersson Fri, July 15, 2011 17:57:31
Hej igen,

Vi har haft några trevliga dagar här på Koh Chang, vädret har väl dock inte varit det bästa men det har inte hindrat oss. I tisdags hyrde vi motor bike igen, det är alltid roligt att köra runt och titta när man kommer till ett nytt ställe. Vi bor på "White sand beach" på Alina grande hotel & resort. Det ligger på nord västra delen av ön och som vi ser det är detta den bästa stranden att bo på. Det är också här som det finns bäst nattliv om man tycker om det.

Vägarna på Koh Chang har mycket backar och svängar på sina ställen, backarna kan rent av vara livsfarliga så det gäller att köra väldigt försiktigt om man hyr motor bike och när det regnar ska man helst inte köra alls på de backiga områdena. Det blir väldigt halt på sina ställen.

I onsdags körde vi hela vägen ner på västra sidan, här är det bebyggt hela vägen ner till söder och det är här de flesta hotell, restauranger, barer osv finns. Det är även på denna sidan alla backarna finns.

Igår körde vi hela öst sidan ner och här finns mycket mindre bebyggelse, bara några enstaka hotell. Det var lite mer ö- känsla här. Väldigt grönt och fint. Allra längst ner så kom vi till ett tempel som vi besökte. Här är vägarna mycket bättre.

Christian och Namfon lämnar oss imorgon och åker till Bangkok och sedan till byn igen. Jag och Jit stannar här tills på måndag.

Eftersom man bara kan åka till Koh Chang och den sydligaste ön Koh Kood nu under lågsäsongen så bestämde jag och Jit att vi åker norrut till ön Koh samet på måndag.

Jag lägger upp några bilder ifrån Koh Chang.

• Comments(1)//www.sportdykare.com/#post61

Koh Chang

Thailand 2011Posted by Tony Pettersson Mon, July 11, 2011 18:28:24
Hej alla,

Nu har vi dragit vidare ifrån Hua hin- Cha am fishing park- Cha am beach och nu är vi på ön Koh Chang.

Vi har rest hela dagen ifrån Cha am, upp till Bangkok och ner syd ost för att ta båten över till Koh Chang. Vi har bosatt oss i en liten bungalow vid stranden. Verkar vara ett väldigt mysigt ställe och det känns som man kommer att trivas kanon här. Nu har vi kommit ifrån stads miljöer och ut på en ö och det är ju alltid härligt smiley.

När vi kom hit så var det redan mörkt så bilder får ni vänta med tills imorgon.

jag och Olsson har som vanligt hunnit med en måndags wirre så nu känns det som det ska.

Vi återkommer imorgon med senaste nytt ifrån Koh Chang smiley.

• Comments(1)//www.sportdykare.com/#post60

I John Wilsons fotspår

Thailand 2011Posted by Tony Pettersson Thu, July 07, 2011 19:36:06
Hej alla,

Nu är det sista kvällen i Cha am fishingpark och vore det inte för John Wilson vore vi nog inte här, i alla fall inte nu. För det är tack vare han vi hamna här efter ett fiskeprogram på Discovery smiley.

Vi har haft några fantastiska dagar här med ett utomordentligt fiske av högsta klass.
Idag på morgonen kämpa jag med en 40- 50 kg "Giant siamese carp" i nästan 1 timme, svettigt värre i denna värmen smiley. Det blir fantastiska minnen här ifrån!!!

Detta får sätta punkt för vistelsen här för denna gången men jag är helt övertygad om att vi kommer hit igen. Imorgon åker vi in till Cha am och får närhet till stranden igen och få möjlighet att bada i havet igen. Men det blir bara till Måndag för då far vi vidare igen men vart vi ska då det får ni se.

Lägger upp några bilder på jätte fisken.